Van Valisi Münir Karaloğlu, Türkiye'nin ve bölgenin en önemli sorunlarının başında işsizlik geldiğini söyledi.
İl İstihdam Kurulu 2011 yılı toplantısı Vali Münir Karaloğlu'nun başkanlığında İş-Kur İl Müdürlüğü'nde yapıldı. Vali Yardımcısı Murat Uzunparmak ve İl İstihdam Kurulu üyelerinin katılımıyla gerçekleşen toplantıda konuşan Vali Karaloğlu, son yıllarda hükümetin mücadele etmeye çalıştığı en büyük sorunlardan bir tanesinin işsizlik olduğunu söyledi. Dünyada yaşanan küresel ekonomik krizle birlikte ciddi manada işsizlik sayılarının arttığına işaret eden Karaloğlu, bunun Türkiye'de de işsizlik oranlarına ciddi oranda yansıdığını bildirdi.
Hükümetin işsizlikle mücadele için oluşturduğu il istihdam kurullarının önemine de değinen Karaloğlu, "Hükümetimizin almış olduğu tedbirlerle istihdam oluşturucu yatırımlar sonucunda ciddi anlamda gerilemeler oldu ama hala bir sorun olarak işsizlik duruyor. Türkiye'nin, bölgemizin ve Van'ın sorunlarından bir tanesi işsizliktir. İl istihdam kurulları yeni istihdam olanaklarının oluşturulması, elimizdeki iş gücü arzının talebe göre eğitilmesi noktasında önemli görevleri var ve bugün onları tartışacağız. 2011 yılında hem yeni istihdam alanları oluşturulması hem elimizdeki iş gücünün iş sahiplerinin taleplerine göre eğitilmesi ve onların nitelikli hale getirilmesi noktasında neler yapabiliriz? Onları konuşacağız" dedi.
Geçen hafta Ankara'da Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Ömer Dinçer ve 81 il valisinin katıldığı bir toplantı gerçekleştirdiklerini kaydeden Karaloğlu, "Bu toplantıda Sayın Bakanımızın bize şöyle bir talimatı oldu. '2011 yılında istihdam garantili meslek edindirme kursu taleplerini kesinlikle geri çevirmeyin. İş-Kur müdürlüklerinde yeterli ödeneğiniz olmayabilir ama ben sizlere garanti veriyorum, ne kadar istihdam garantili kurs açabilirseniz bizim bir sorunumuz yok" uyarısında bulundu. Bakan Dinçer'in bu teklifini açık çek olarak değerlendiriyorum. Ben de buradaki kamuoyuna, tüccarımıza, sanayicimize, esnafımıza sesleniyorum. Eğer istihdam garantili bizden kurs istiyorsanız yüzde ellisini garanti eden bütün kursları açabilecek imkanımız var. İş-Kur'da ödeneğimiz 'vardır', 'yoktur' diye bir derdimiz yok. Bu konuda Sayın Bakanım 81 il valisine 'açık' çeki var. Onun için yıl içerisinde bu tür talepleri karşılayacağız. Yine bu yıl diğer meslek edindirme kurslarına devam edeceğiz. Fakat orada bir değişiklik yapılacak. Eskiden biliyorsunuz İş-Kur ihale yapıyordu herhangi bir meslek dalında birileri gelip kurs veriyordu. Şimdi
bu kursu yapanlar en az yüzde yirmisine iş bulma mecburiyeti getiriyorlar. Bütün hedef işsizlik sayılarını, işsizlik oranlarını azaltmak ve toplumdaki bütün işsizlere iş bulmak. Artık sadece kurs vermekle yetinmeyecek şirketler, eğittikleri insanların en az yüzde yirmisine iş bulma mecburiyeti getiriliyor. Uzmanlaşmış meslek eğitim projesinin bir tarafında Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı ile İş-Kur'umuz var. Diğer tarafında Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) ile bir tarafında Milli Eğitim Bakanlığımız var. Bu güzel bir işbirliği, Milli Eğitim Bakanlığı kendi okullarını açıyor, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı okullardaki modernizasyonu tamamlıyor, TOBB'da ihtiyaçlarını belirliyor. Benim şu sahada şu kadar yetişmiş adama ihtiyacım var diyor ve uzmanlaşmış mesleki eğitim kursları da 2011 yılında da devam edecek. Bütün hedef ve amaca ülke olarak, hükümet olarak kilitlenmiş durumdayız. Amaç işsizliği aşağıya çekmek. Toplumdaki işsiz insanlara yeni iş imkanları bulma gayreti var. Bizde üstümüze düşeni Van İl İstihdam Kurulu olarak yapacağız" şeklinde konuştu.
Bu ilan isbasvurusu.org sitesinden yayınlanmıştır.

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Yorumlarınızı ve Düşüncelerinizi bizimle paylaşın.