Benzin bence de pahalı

Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, akaryakıt ürünlerindeki fiyat artışının tamamen ham petrol fiyatları ile kur artışından kaynaklandığını belirtti.

Şimşek, “Vergi boyutuyla bu yıl akaryakıt ürünlerine 1 kuruşluk zam yapmadık. 2011’de de 1 kuruşluk zam yapılmayacak” dedi. Şimşek, CNN Türk’te katıldığı programda, Türkiye’de akaryakıt ürünleri üzerindeki vergi yükünün yüksek olduğu görüşüne kendisinin de katıldığını söyledi. Şimşek, “Şu an itibariyle yüzde 64.8 civarında bir vergi yükü söz konusu. 2002’de yüzde 70.3 düzeyindeydi. Türkiye ile beraber petrol ithal etmek zorunda kalan ülkelerin akaryakıt ürünlerinin vergi yükü motorinde yüzde 50-55 arasında, benzinde yüzde
60’larda” diye konuştu.

Bu ilan isbasvurusu.org sitesinden yayınlanmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı ve Düşüncelerinizi bizimle paylaşın.