Aşçılarımız yurtdışına gidiyor

Türkiye Aşçılar Federasyonu Başkan Yardımcısı ve Antalya Şefler Birliği Başkanı Fahir Telli, 27 bin aşçının çalıştığı Antalya'dan Orta Doğu ülkelerindeki konaklama tesislerine aşçı gönderilmeye başladığını bildirdi.

Fahir Telli, gazetecilere yaptığı açıklamada, 10 milyon turist ağırlayan Antalya'daki tesislerin mutfaklarında işinin ehli aşçılar çalıştığını, bu aşçıların artık yurt dışındaki tesislerde de çalışmaya başladıklarını söyledi. Suriye, Suudi Arabistan, Birleşik Arap Emirlikleri, Türk cumhuriyetleri başta olmak üzere, çeşitli ülkelerdeki lüks konaklama tesislerinin mutfaklarının başına Türk aşçıların getirildiğini anlatan Telli, Antalya Şefler Birliği üyesi 8 aşçının Suriye, 12 aşçının da Katar'daki tesislerde mutfak yönetmeye başladıklarını belirtti.

Dubai'deki lüks otellerde de Türk aşçıların çalıştığını anlatan Telli, şu bilgileri verdi:

“Derneğimize üye olmayan aşçıları da hesaba katarsak, çok sayıda Türk aşçı yurt dışında çalışmaya başladı. Türk cumhuriyetlerindeki tesislerde öncelik Türk aşçılara veriliyor. Türk aşçılarının tercih edilmelerinin sebebi, temiz, disiplinli, çok çalışkan ve bilgili olmalarından kaynaklanıyor.”

Ortadoğu ülkelerine giden aşçıların, önce Türk yatırımcısının kurduğu otellerde çalıştığını, ancak daha sonra diğer işletmeler tarafından da fark edilip, diğer tesislere
transfer olduklarını belirten Telli, “Antalya'da 27 bin aşçı çalışıyor. Yani burada 27 bin insanın yönettiği bir gastronomi dünyası var” dedi.

Bu ilan isbasvurusu.org sitesinden yayınlanmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı ve Düşüncelerinizi bizimle paylaşın.