Aliağa deniz ticaretinde lider

Türkiye'nin en büyük sanayi bölgelerinden Aliağa, özellikle deniz ticaretindeki yeni yatırımlar, kapasite artışları ve gemi trafiğiyle sektörde zirveye koşuyor. 2008'de başlayan global krizin etkilerini 2008 ve 2009'da derinden hisseden sektör, 2010 performansıyla eski günlere döndüğünü gösterdi.
Aliağa'da bulunan 12 iskele ve limana 2008'de 4 bin 125, kriz yılı 2009'da 3 bin 836 gemi gelirken, küresel krizin etkilerinin giderek azaldığı 2010 yılında bu rakamlar geride
bırakıldı. 2010 yılında Aliağa'ya 4 bin 558 gemi girişi oldu.

2010 YILINDA 4 BİN 558 GEMİ GELDİ, 37 MİLYON TON ELLEÇLEME OLDU
Aliağa Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Adnan Saka, Aliağa'nın deniz ticareti ve buna bağlı sektörlerde büyük gelişme kaydettiğini ifade ederek, "Aliağa'nın 2010 yılında deniz ticaretinde gösterdiği performans bölgemiz ve ülkemizi için son derece sevindiricidir. 2009 yılında Aliağa'daki 12 iskele ve limana 3 bin 836 gemi girişi olmuştu. 2010 yılında ise bir önceki yıla göre tam 722 gemi daha fazla gelerek 2010'u 4 bin 558 gemi trafiği ile kapattık. Yine 2009'da 31 Milyon 990 bin 914 ton elleçleme olurken bu rakam 2010'da 37 Milyon 330 bin 271 ton olarak gerçekleşti" dedi.
Gemi trafiğinin artışında, 2009 yılında Aliağa Nemrut Körfezinde hizmete giren Konteyner terminallerinin büyük etkisi olduğunu kaydeden Saka, "2009 yılında TCEEGE ve Nemport terminalleri hizmete girdi. Bu kuruluşlarımız yatırımlarını ve altyapılarını 2010 yılındaki yeni yatırımlarla geliştirerek uluslar arası standartlarda hizmet vermeye başladılar. Büyük tonajlı gemilerin de bu terminallere gelebiliyor. Bu da Aliağa'nın Türkiye Deniz Ticaretinin önemli bir yükünü sırtladığını gösteriyor. 2010 yılının 10 aylık verilerine göre de iki terminalde 163.103 TEU konteyner elleçlendi" dedi.

Bu ilan isbasvurusu.org sitesinden yayınlanmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı ve Düşüncelerinizi bizimle paylaşın.