İstihdam ve Mesleki Eğitim İlişkisinin Güçlendirilmesi Eylem Planı toplantısı yapıldı

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Ömer Dinçer, 'İstihdam ve Mesleki Eğitim İlişkisinin Güçlendirilmesi Eylem Planı' toplantısında, 2011 yılı alınacak tedbirleri ve etkinliği arttıracak stratejileri belirleyeceklerini söyledi.
"İstihdam ve Eğitim İlişkisinin Güçlendirilmesi Eylem Planı" toplantısı Devlet Bakanı Cevdet Yılmaz, Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Ömer Dinçer, Milli Eğitim Bakanı Nimet Çubukçu, sivil toplum örgütlerinin katılımıyla Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı'nda yapıldı.
Toplantı öncesi yaptığı açıklamada Bakan Dinçer, işsizliğin nedeninin, eğitim-istihdam ilişkisinin zayıflığı ve eğitim çıktılarının kalite güvencesinin sağlanamaması olduğunu belirtti. Dinçer, mesleki niteliklerinin teknolojik gelişmelere, iş organizasyonlarına, müşteri taleplerine bağlı olarak sürekli
değiştiğini söyleyerek, "Yeni meslekler, farklılıklar ortaya çıkmaktadır. İşgücünün istihdam edilebilir olması için, iş piyasasına duyarlı, iyi eğitim almış olması ayrıca hayat boyu öğrenme sürecinde
bilgilerini güncelleyerek, yeni beceriler edinmesi gerekmektedir" şeklinde konuştu.
Mesleki eğitimi olan kişilerin bu yeterlilikleri gösteremediğini ifade eden Bakan Dinçer, "İşverenin aradığı nitelikte işgücü temin edememesine, işsizlerinde iş bulamamasına ya da eksik istihdamına neden olmaktadır" dedi.
Mesleki Yeterlilik Kurumu'nun kuruluş amacının sorunların azaltılmasına katkı sağlayacak olan ulusal yeterlilik sistemini kurmak ve işletmek olduğunu söyleyen Bakan Dinçer, Mesleki Yeterlilik Kurumu'nun kuruluşunu tamamladığını ve asli görevlerini paydaşlarıyla birlikte yerine getirmeye başladığının altını çizdi. 135 adet meslek standardının Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdiğini söyleyen Dinçer, 230 civarında mesleki standardın tamamlanması yapıldığını belirtti. Ulusal mesleki standartların
ortaya konulmasının yetmediğini, aynı zamanda bu programlara yönelik eğitim öğretimin ulusal mesleki standartlar seviyesine getirilmesi, öğretmen yeterlilikleri, okul koşullarının iyileştirilmesi gibi olanakların sağlanması gerektiğini ifade eden Dinçer, toplantıda, "2011 yılı alınacak tedbirleri ve etkinliği arttıracak stratejileri belirleyeceğiz" dedi.
Bakan Dinçer, Eylem Planı'nın amacının, Bakanlıklar ve kuruluşları arasında sürdürülebilir işbirliği ortamı hazırlayarak, mesleki ve teknik eğitimin iş piyasasının ihtiyaçları doğrultusunda verilmesini sağlamak, eğitim-istihdam ilişkisini güçlendirmek, hayat boyu öğrenme çerçevesinde aktif iş gücü politikalarını etkin olan uygulamak, mesleksizlik sorununun giderek iş gücünün istihdam edilebilirliğini arttırmasının olduğunu belirtti. Bakan Dinçer, Torba Kanun kanunlaştığında Eylem Planı'nda
kararlaştırılan, mesleki ve teknik eğitim almış kişilerin Mesleki Yeterlilik Kurumu, mesleki yeterlilik belgesine sahip olanların eğitim belge almaları halinde istihdam edilmeleri kaydıyla sosyal güvenlik primlerinin işveren payının 2 yıl süreyle taraflarınca karşılanması, meslek yüksek okulları öğrencilerinin staj imkanlarından yararlandırılmaları, staj yapılan yerler için belirlenmiş olan asgari istihdam kriterlerinin değiştirilerek staj yapılabilecek iş yeri sayısının arttırılması gibi
hususların yer aldığını söyledi. Dinçer ayrıca stajyerlerin ücretlerinde brüt değil net asgari ücretin esas alınması ve onların sağlık sigortası kapsamına dahil edilmeleri gibi hususların da yer aldığını sözlerine ekledi.

Bu ilan isbasvurusu.org sitesinden yayınlanmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı ve Düşüncelerinizi bizimle paylaşın.