Sağlıkçılar 2000 tl maaşı beğenmiyor

Sağlık Bakanı Recep Akdağ, kamudaki ücret ve istihdam durumu ile ilgili itirafta bulundu.
Sağlık Bakanı Recep Akdağ, kamudaki ücret durumu ile ilgili bir itirafta bulunarak, "Devlet işine, devlet memuriyetine, ayda aşağı yukarı 2 bin liranın üzerinde bir gelire gelmiyorlar" dedi. TBMM Genel Kurulu'nda milletvekillerinin sorularını yanıtlayan Sağlık Bakanı Recep Akdağ, Türkiye'de genel anlamda bir sağlık personeli yetersizliği olduğunu söyledi. Akdağ, "Biz fizyoterapist kadrosu açıyoruz ama fizyoterapistler gelmiyor. Yani devlet işine, devlet memuriyetine, ayda aşağı yukarı 2 bin liranın üzerinde bir gelire gelmiyorlar" diye konuştu.

KAMUYA GETİRMEKTE ZORLANIYORUZ

Özlük haklarında hiçbir sıkıntı olmadığını anlatan Akdağ, "Sadece fizyoterapistler sayıca çok az oldukları için, piyasada 4 bin lira, 5 bin lira para kazanıyorlar. Öyle bir sıkıntı var. Onun için onları kamuya getirmekte zorlanıyoruz. Bunun çözümü nedir? Bunun çözümü fizyoterapiste kamuda 5 bin lira maaş ödemek değildir, bunun çözümü Türkiye'de fizyoterapist sayısını artırmaktır. Bunu da artırmaya çalışıyoruz. Yani bu gerçekleri Meclis kürsüsünden söyleyeceğiz, siz söyleyeceksiniz, biz
söyleyeceğiz, üniversitelerimiz gereğini yerine getirecekler, fizyoterapist yetiştireceğiz" dedi.

ÇATI KANUN HAZIRLANIYOR
Sağlık Bakanlığı'nda bir çatı kanun, çerçeve kanun hazırladıklarını ifade eden Sağlık Bakanı, "Bir, klasik devlet memuriyeti; iki, sözleşmeli pozisyon Bu sözleşme pozisyondan vazgeçemeyiz. Sözleşmeli pozisyondan vazgeçersek, biz Türkiye'nin birçok bölgesine sağlık personeli gönderemeyiz ve vatandaşlarımıza bu hizmeti sunamayız" diye konuştu.

Bu ilan isbasvurusu.org sitesinden yayınlanmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı ve Düşüncelerinizi bizimle paylaşın.