Devlet Bakanı ve Başbakan Yardımcısı Ali Babacan, şu ana kadar işveren priminde uygulanan yüzde 5’lik indirimi artık teşvik olarak görmeyeceklerini ve bu indirimi alanların aynı zamanda yeni eleman çalıştırıyor olmanın teşviklerinden de yararlanabileceklerini belirterek, ilgili yasal düzenlemenin bitmek üzere olduğunu, yakında TBMM’ye sevk edileceğini bildirdi. Uluslararası Menkul Kıymetler Komisyonları Örgütü’nün (IOSCO) Gelişmekte Olan Ülkeler Komitesi toplantısı sırasında gazetecilerin sorularını yanıtlayan Babacan, dün açıklanan işsizlik rakamlarını da değerlendirdi. Birçok ülkede işsizlik yükselmeye devam ederken, Türkiye’de geçen yıla göre düşüş yaşanmasının çok istisnai bir durum olduğuna işaret eden Babacan, bu durumda ekonomik büyümenin yanı sıra geçen yıl açıklanan aktif işgücü politikalarının da etkili olduğunu söyledi. Babacan sözlerini şöyle sürdürdü:“Şu ana kadar işveren priminde yüzde 5’lik bir indirim uyguluyorduk. Onu da bir teşvik olarak uyguluyorduk. Şimdi onu biraz değiştireceğiz. Bu yüzde 5’lik indirimi teşvik olarak görmeyeceğiz. O yüzde 5’lik indirimi alanlar aynı zamanda yeni eleman çalıştırıyor olmanın teşviklerinden
de ayrıca yararlanabilecekler. Yasal düzenlemesini bitirdik sayılır, yakın zamanda meclise sevk edeceğiz. Aslında mini bir istihdam paketi üzerinde Ekonomi Koordinasyon Kurulu’nda çalıştık. Bunu en kısa zamanda Meclis’e sunmayı düşünüyoruz. Yani yüzde 5’i teşvik değil, bir genel uygulama anlayışı haline çevireceğiz. Diğer istihdam teşvikleriyle bu yüzde 5 bir arada uygulanabilecek.”
Bu ilan isbasvurusu.org sitesinden yayınlanmıştır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Yorumlarınızı ve Düşüncelerinizi bizimle paylaşın.