Diyarbakır İş Kadınları Derneği (DİKAD) tarafından oluşturulan ve Sosyal Destek Proğramı (SODES) tarafından desteklenen 'İstihdam Garantili Büro Elemanı' projesi kapsamında eğitim gören 40 kursiyer bayan sivil toplum örgütlerini ziyaret etti.İSTİHDAM GARANTİLİ
DİKAD Başkanı Hülya Çetin ile DİKAD Yönetim Kurulu Üyeleri, 40 kursiyer ile birlikte Diyarbakır Ticaret Borsası (DTB) Başkanı Fahrettin Akyıl, Yönetim Kurulu Üyesi Erkut Temiz, KOSGEB Diyarbakır İşletme Geliştirme Merkez Müdürü Sait Şahiner ile Diyarbakır Ticaret Borsası (DTB) toplantı salonunda bir araya geldiler. İstihdam konusunda sivil toplum örgütlerini ziyaret eden kursiyerlere proje kapsamında 4 ay boyunca bilgisayar, muhasebe, girişimcilik, büro yönetimi, diksiyon gibi eğitimler verileceğini belirten DİKAD Başkanı Hülya Çetin, "Kursiyerlerimizin istihdamı konusunda sivil toplum örgütlerini ziyaret etmekteyiz'' dedi.
BÜRO ELEMANI PROJESİ
DTB Başkanı Fahrettin Akyıl genç nüfusun her zaman için önünün açık olması gerektiğini belirterek, ''Her kesimin geçlerimize destek olması gerekiyor. Girişimci ruhu dolu bu gençlerimizin istihdamı konusunda gerekli desteklerin verilmesi gerekiyor. Bölgede sıkıtısı çekilen kalifiye
elaman sorununda bu tür projelerle aşılacağına inanıyorum'' diye konuştu.
KOSGEB Diyarbakır İşletme Geliştirme Merkez Müdürü Sait Şahiner ise KOSGEB tarafından verilen krediler hakkında kursiyerlere bilgi vererek herkesin kendi işini kurması için gerekli desteklerin verildiğini söyledi.
Bu ilan isbasvurusu.org sitesinden yayınlanmıştır.
Sevgili arkadaşlar, değerli sektör işverenleri ve devlet büyüklerim: ülkemizde işsizlik oranları açıklanan oranlardan çok daha fazla olduğunu hepimiz biliyoruz. Bunun sonucun da Yarın daha fazla olacağını da tahmin ediyoruz. Bunun sebebi tecrübesiz iş sahipleri mi? yoksa devletin yasaları gereğinden az uygulayarak işverenlerin uygunsuz halleri mi? Burada devletimize önemli ödev çıkıyor bence. Ben şahsen Muhasebe mesleğiyle iştigal ediyordum. Ama ama Vatani görevimi bitirdikten sonra 2008 den beri iş bulamadım. Gerçekten iş aradım, araştırdım, istedim. Ben halimi anlatmak için değil ülkemizde bugün yaşanan gerçekleri dile getirmek, çözüm bulabilmek için ara sıra yazıyorum. İşsizlik beni farklı iş kollarında bilgi ve mesleki beceri sahibi yaptı: işkur ve bazı özel işverenlerin ortaklaşa olarak hizmet sunduğu; gencinden yaşlısına iş kollarında tekniki yetkinlik ve işgücü sahibi yaparak çeşitli kuruluşlarda çalışmasına öncülük oldu. Ama evet ama; bu sözcüğü sadece açıklama ve olumsuzluğu dile getirmek için ön ek olarak mı kullanıyoruz? Kesinlikle hayır. Sonuç olarak; söyleceğimiz o kadar çok şey var ki... Ancak, Allah devletimize zulüm helak getirmesin. Heryere ve herşeye ulaşması da elbette mümkün değil. Ama iş sahibi yapmak için projelerinin de sonucun da gerçekten benim vatandaşım iş sahibi oldu mu? Şu an ne yapıyor? sorularına çözüm bulmasa bile bu soruları sorması gerekir..
YanıtlaSil