ASO : işsizlik düşmeye devam edecek

düşen işsizlik oranları
 İşsizlik oranlarının mayıs ayında %12 ye gerilemesinin yorumları yapılıyor. ASO başkanı bu oranların haziran ayında 1 puan daha düşeceğini vurguluyor. bu oranlar işsizleri tatmin etmesede istatistiksel olarak başarı seviyesinde.

Ankara Sanayi Odası (ASO) Başkanı Nurettin Özdebir, işsizlik oranındaki azalmaya ilişkin “terk ettiğimiz cepheleri tekrar alıyoruz, kaybettiğimiz pozisyonlara tekrar gelmeye çalışıyoruz” değerlendirmesinde bulundu.

Özdebir, Nisan ayında işsizlik oranının geçen yılın aynı ayına göre 2,9 puanlık azalışla yüzde 12 seviyesinde gerçekleşmesini değerlendirdi.

Türkiye ekonomisinin 2009 yılı son çeyreğinden itibaren gittikçe ivmelenen bir büyüme içerisinde olduğunu, bunu elektrik tüketim rakamlarında da gördüklerini kaydeden
Özdebir, “Şimdiden söyleyebilirim, Haziran ayı rakamları açıklandığı zaman daha iyi olacak, daha güzel büyüme rakamı, daha az bir işsizlik rakamı çıkacak” dedi.

Haziran ayına ilişkin tahmininin sorulması üzerine Özdebir, 1 puana yakın bir düşüşü daha beklediğini, yüzde 11 civarında olacağını tahmin ettiğini söyledi.
Bunun sürdürülebilir olması gereğine vurgu yapan Özdebir, “Eski terk ettiğimiz cephelerin tekrar alınması olarak değerlendirilmeli. Şu anda, eskiden kaybettiğimiz pozisyonlara tekrar gelmeye çalışıyoruz” dedi.

Özdebir, Türkiye'nin her krizden işsizlik rakamlarının biraz daha arttığı bir yüzdeyle çıktığını, bu krizden de bir “tortu kalacağını, bu nedenle eski rakamlara ulaşılamayacağını” söyledi. İşsizlik oranının düşmesinde yeni katılan işgücünün çok etkisi bulunduğunu belirten Özdebir, değişen teknolojilerin, krizden ders çıkaranların da etkisi olduğunu ifade etti.

“KAYIT ALTINA GİRMENİN MALİYETİ DÜŞÜRÜLMELİ”

Kalıcı birtakım tedbirler alınması gerektiğine işaret eden Özdebir, “Bunların başında, hükümetin de o konuda çalışmaları var, meslek edindirmeyle ilgili, insanımızı meslek sahibi yapma konusundaki çalışmaların artması lazım. Türkiye'de bence kayıt dışını zorlayan, insanların kayıt içine girmesini zorlayan en önemli şey kayıt altına girmenin maliyetinin yüksek olması. Bunun en başında istihdamın üzerindeki yükler var. Bunların gözden geçirilmesi ve kayıt altına girmenin maliyetinin düşürülmesi lazım” diye konuştu.

Bu ilan isbasvurusu.org sitesinden yayınlanmıştır.

1 yorum:

  1. ya ne düşmesi millet acından ölüyo üniversite mezunlarının hepsi psikolojisi bozuk istiareye yatarakmı istatistik çıkarıyo bunlar anlamıyorum ki

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı ve Düşüncelerinizi bizimle paylaşın.