TOKİ inşaat hatalarını devlet düzeltmeli

Toki evlerini devlet zamanında teslim etmeli!

Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Nazım Kaya, Başbakanlık Toplu Konut İdaresi Başkanlığı'nca (TOKİ) yapılan konutlarda, inşaat hatalarından dolayı vatandaşların sorunlar yaşadığını öne sürerek, ''Devlet eliyle mağdur olanların sorunu acilen çözümlenmelidir'' dedi.

ARZ VE TALEP DENGESİZLİĞİ
Kaya, birlik merkezinde düzenlediği basın toplantısında, devletin, son yıllarda TOKİ eliyle sosyal konut yapımına başladığını, bu durumun konut sektöründe tüketicinin aleyhine olan arz ve talep dengesizliğini önlediğini belirtti.

Projenin başlangıçta yurttaşı memnun eden uygulamalar olarak takdir topladığını dile getiren Kaya, son dönemde Tüketiciler Birliği'ne TOKİ evleriyle ilgili olarak yoğun şikayetler yansıdığını anlattı.

Bu sorunların başında konutların vaat edilen tarihte teslim edilmemesinin geldiğini ifade eden Kaya, ''Devlet eliyle mağdur olanların sorunu acilen çözümlenmelidir'' dedi.

SOSYAL DEVLETE GÖLGE
TOKİ tarafından yapılan konutlarda yaşanan sorunların sosyal devlet anlayışına gölge düşürdüğünü savunan Kaya, konutlardaki diğer sorunlar hakkında da şu bilgileri verdi:

''Konutlarda mevcut doğalgaz, su ve elektrik tesisatları standartlara uygun yapılmamış. Kapı ve pencereler kırık. Konutların metrekareleri anlaşmada belirtilen ölçülerden daha küçük. Tavanlar düşüyor, asansörler bozuk, tuvaletler kullanılamıyor, armatürler henüz takılmamış.''

TOKİ mağdurlarının yargıya başvurarak, uğradıkları mağduriyet nedeniyle meydana gelen zararlarını tazmin ettirmelerinin mümkün olduğunu vurgulayan Kaya, devlet eliyle yapılan konutlar nedeniyle zarara uğrayan vatandaşların yargı yoluna başvurmaya mecbur bırakılmasının üzüntü verici olduğunu söyledi.

Kaya, Tüketiciler Birliği olarak, her zaman olduğu gibi bu konuda da mağdurların yanında olacaklarını belirterek, mağdurlara ücretsiz hukuki destek vereceklerini sözlerine ekledi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı ve Düşüncelerinizi bizimle paylaşın.