Teşvik sonucu kadınlar ve özürlüler işe kavuştu

Ssk primlerine verilen teşvikler sonucunda kadın ve özürlü istihdamında artış sağlandı.

Kadın istihdamını artırmak amacıyla verilen teşvik işe yaradı. 32 bin kadın daha buldu. MHP Kars Milletvekili Gürcan Dağdaş'ın soru önergesini yanıtlayan Çalışma Bakanı Faruk Çelik, istihdam rakamlarıyla ilgili bilgi verdi. 1 Temmuz 2008 tarihi ile 8 Ocak 2009 tarihleri arasında, 177 bin 933 mükellefin işe başladığını söyleyen Çelik, 121 bin 246 mükellefin de bıraktığını vurguladı.
2009 yılında İŞKUR tarafından düzenlenecek işgücü yetiştirme kurslarının giderlerinin karşılanması için bütçeden 250 milyon lira tutarında kaynak aktarıldığını ifade eden Çelik, kadın istihdamını artırmak amacıyla işe alınan kadın ve gençlere ait SSK primlerinin 5 yıl boyunca kademeli olarak İşsizlik Sigortası Fonu'ndan karşılanmasının sağlandığını ve bu teşvikten 2008 Eylül ayı itibarıyla 8 bin 78 işverenin faydalanarak, 32 bin 39 sigortalıya ilave istihdam sağladığını kaydetti.
İşsizlik sigortası
Çelik, şu bilgileri verdi: "İşsizlik Sigortası Kanunu'na göre; işyerinde geçici olarak en az 4 hafta işin durması halinde kısa çalışma ödeneği verilmekte olup, 321 işyerinin bu kapsamda başvurusu alınmıştır. Şubat 2005'den Aralık 2008'e kadar 5 bin 454 kişiye 9 milyon 482 bin 939 lira ödenmiştir."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı ve Düşüncelerinizi bizimle paylaşın.