Sözleşmeliler dert babası

Sözleşmeli alımlar hem devlete hem çalışana yarardan çok zarar getiriyor.


Sağlık Bakanlığı’nın 15 bine yakın sözleşmeli sağlık personeli alacak olması nedeniyle bir değerlendirme yapan Türk Sağlık-Sen Genel Başkanı Önder Kahveci halen çalışmakta olan sözleşmeli personellere kadro verilmesini ve yeni personel alımında sözleşmeli değil kadrolu istihdam yapılmasını istedi.
Sözleşmeli Personel Eşi İle İşi Arasında Tercihe Zorlanıyor
Sözleşmeli personel istihdamını aileleri parçaladığına, işyerlerinde çalışma barışını bozduğuna dikkat çeken Kahveci “ Sağlık Bakanlığı tüm ısrarlarımıza ve uyarımıza rağmen sözleşmeli personel alımını sürdürüyor. Sözleşmeli personel istihdamı ile insanların aileleri parçalanıyor. İnsanlar İşleri ve eşleri arasında tercihe zorlanıyor. gelecekten ümitsiz bir şekilde hizmet vermeye çalışıyor. İşyerlerinde çalışma barışı bozuldu. Aynı işi yapanlar farklı mali ve sosyal haklara sahipler. Sağlık bakanlığı bu barışı sağlayacağı yerde barışı bozuyor. Yeni sözleşmeli alımıyla yaklaşık 15 bin kişiyi daha bu sorunların içine itiliyor” dedi.

Kadrolu İstihdam Benimsensin
Çözümün kadrolu personel istihdam edilmesinde yattığı belirten Kahveci “sağlık bakanlığı personel alımında sözleşmeli yerine kadrolu istihdamı benimsemelidir. Bunun için öncelikli olarak mevcut çalışan sözleşmeli personele kadro vermelidir. Bunun yanında Bakanlık yeni alacağı yaklaşık 15 bin kişiyi sözleşmeli personel olarak değil kadrolu personel olarak istihdam etmelidir.

Çalışma barışı ve çalışanların huzuru için Sağlık bakanlığından söz konusu alınacak yaklaşık 15 bin personeli kadrolu olarak istihdam etmesini talep ediyoruz. Bu sağlık bakanlığın çalışanları için atacağı en büyük adımlardan birisi olacaktır” dedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı ve Düşüncelerinizi bizimle paylaşın.