Lojman rüşvetmidir?

Çok kimsenin de itiraz etmediği gibi kamu kurumlarıdaki lojman uygulamaları genellikle haksızlıklarla doludur. Kamu kurumların sırf bazıları bazı görevlerde diye bu kişilere görevde oldukları sürece, bir ölçüde ömür boyu lojman tahsis edilmekte bazılarına ise sırf bazı görevlerde olmadığı için sıra tahsisli olarak lojman tahsis edilmektedir. Bu ayrıma da kurumların kendileri karar vermektedir.

Esas haksızlıkta burada vuku bulmaktadır. Kurumlar görev tahsisli konutları daraltmak yerine, bu alanı geniş tutarak haksızlıklara neden olmaktadır. Adları yazılı olan kurumlarda hizmetler esas olarak başmühendisler tarafından yerine getirilmektedir. Buna karşılık başmühendisler kendilerine lojman düştüğünde beş yıl kalabilmektedir. Buna karşılık avukatlara görev tahsisli olarak lojman öngörülmektedir. Avukat, kendisine lojman düştüğünde belki de 20-25 yıl kalabilmektedir. Buna benzer durum müşavir ve APK uzmanları içindir. Müşavir, burada olduğu sürece belki 15-20 yıl lojmanda kalabilmekte buna karşılık APK uzmanı beş yıl kalabilmektedir.

Çevre Uzmanlığı Bakanlığın kariyer mesleklerindendir. Bunlar da sadece beş yıl kalabilmektedir. Buna karşılık müfettişler 20-25 yıl, emekliliğe ayrılana kadar kalabilmektedir.

Bu kurumlarda hizmetlerin yürümesinde bel kemiği olan mühendisler de kendilerine lojman düştüğünde sadece beş yıl kalabilmektedir.
Maddi olarak esas lojman desteğine ihtiyacı olan, ya da en fazla ihtiyacı olan memur, VHKİ gibi görevlerde olanlar da kendilerine lojman tahsisi açısısından çok büyük sorunlar yaşayabilmekte, lojmanın verilmesi durumunda da beş yıl kalabilmektedir.

Yukarıda bahsettiğimiz durum maalesef bir çok kuruma benzer şekildedir. İki üç tane ei olan kimseye lojman verildiğini buna karşılık evi olmayan kişilere lojman verilmediğini bir çok kurumda görebilirsiniz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı ve Düşüncelerinizi bizimle paylaşın.