657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 4/C maddesine göre geçici personel çalıştırılmaktadır. Bu statüde çalıştırılan personel, her yıl iki ay işten çıkarılmaktadırlar. Hizmet sözleşmesinin feshinde, ihbar, kıdem ve sair adlar altında herhangi bir tazminat ödenmemektedir. En son 1 Ocak’ta işten çıkarılmış, 20 Ocak’ta işe alınmış olanlara 19 günlük arada her hangi bir ödeme yapılmamıştır. Bu sebeple hem geçici personel mağdur olmuş hem de görev yaptıkları kurumların işi aksamıştır.
Aylıkları memur ve sözleşmelilerden daha düşüktür. İstihdam edilecek geçici personele, tahsil dereceleri dikkate alınmak suretiyle brüt aylık ücretler ödenmektedir. Bu ücretler, aylık tahsil durumuna göre 600 TL ile 900 TL arasındadır. Günün şartları dikkate alındığında bu aylık gelirle geçinebilmenin zorluğu ortadadır. 4/C statüsündeki geçici personelin aylıkları, yaptıkları işe uygun değildir.
Kendilerine verilen görevleri, çalışma saatlerine bağlı kalmaksızın sonuçlandırmak zorundadırlar. Bu çalışma karşılığında herhangi bir ek ücret ödenmemektedir.
Çalıştıkları her ay için azami 1 gün ücretli izin verilmekte olup, bunu aşması halinde aşan kısım için ücret ödenmemektedir. Yıl içinde tabip raporu ile kanıtlanan hastalıklar için çalıştıkları her 4 ay için iki günü geçmemek üzere ücretli hastalık izni verilebilmekte, rapor süresinin iki günü geçmesi halinde aşılan kısım için ücret ödenmemektedir.
4/c kapsamında çalışanlar, kamuda süreklilik arz eden ve memurlar eliyle yürütülmesi gereken görevleri icra etmektedirler. 4/C statüsündeki geçici personelin, 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 4/C maddesinde gerekli yasal düzenlemelerin yapılıp, kadroya geçirilerek, devlet memurlarıyla aynı haklara sahip olmaları sağlanmalıdır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Yorumlarınızı ve Düşüncelerinizi bizimle paylaşın.