HAK-İŞ Genel Başkanı Salim Uslu, işsizliğe çözüm getirmek için kamuya eleman alımı gerçekleştirilerek boş kadroların doldurulabileceğine işaret etti.
HAK-İŞ Genel Başkanı Salim Uslu, yabancı kaçak işçiliğin önlenmesi, kamuda boş bulunan kadrolara eleman alınması ve kanuni süreleri aşan fazla çalışmaların önlenmesiyle kısa bir süre içinde 2 buçuk milyon kişilik ilave istihdam yaratılabileceğini
bildirdi. Uslu işsizliğe sihirli formül aramanın nafile olduğunu belirterek, sorunun çözümüne, rasyonel ve maliyetsiz üç önerileri bulunduğunu kaydetti.
Uslu, önerilerini şöyle sıraladı: “Yabancı kaçak işçilik dünyada olduğu gibi denetlenebilir ve sürdürülebilir olmalı. Kamuda 554 bin kişilik boş kadro bulunduğu bilinmektedir. Hızla kamuya eleman alımı gerçekleştirilmeli. Bütün özel ve kamu işletmelerinde kanuni süreleri aşan çalışmalar, engellenmeli ve ihtiyaç duyulan istihdam açığı tam gün ya da part-time çalışma ile kapatılmalıdır.”
Toplantı düzenlenmesi
Toplantılar düzenlemesinin olumlu, sorunu sendikalarla birlikte değerlendirme kararının da önemli olduğuna işarete eden Uslu, işverenlerin tek taraflı oluşturduğu yapıların ise, işsizliğe çözümden çok işverenlerin maliyet düşürme ve ilave avantaj gibi taleplerine kilitleneceğini savundu.
Bu ilan isbasvurusu.org sitesinden yayınlanmıştır.
selam ben şanlıurfadan müslüm evet gerçekten çok ciddi bişi bu neymiş efendim türkiyede işsizlik sorunu varmış devletimizde bu tür konullara bakmıyor anayasa değişikliği efendim işte chp ve mhp ile ak partinin tartışmaları usandık artık devlet türkiyedeki işsizlere bir an önce çözüm için uğraşmasını istiyoruz devlet birazda işsizlerine sahip çıksın tabiki bu işsizlerin bir mağduruda benim özel güvenlik sertifikam ve yaka kimlik kartım var bilgisayar ve kalorifer ateşciliği için sertifikam vardır ama ne yazıki boş geziyoruz.
YanıtlaSil