500 bin eleman alınacak


 Başbakanımızın da isteği üzerine geçen yıl uygulanmaya başlanan 500 bin işsize iş projesi tekrar gündemde. geçen yıl olduğu gibi park bahçe düzenlemesinde çalışacak elemanların alımına devam edilecek, devlet bu tip sosyal sorumluluk projelerinde çalışacak elemanlarına asgari ücret ödemeye devam edecek. ayrıca meslek öğrenme kurslarına devam eden kursiyerlere hem iş garantili eğitimler verilecek hemde kursa katıldıkları gün bazında harçlıkları ödenecek.

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın talimatı üzerine harekete geçen ekonomi yönetimi, ekonominin en önemli sorunu haline gelen işsizliğin azaltılması için paket hazırlıklarına başladı.


Geçtiğimiz yıl küresel krizin yaralarını sarmak için uygulamaya konulan ve 500 bin kişiye iş imkanı sağlayan paket, daha da genişletilerek yeni bir istihdam paketi oluşturulacak. Yeni paket kapsamında, devlet geçici işler için yeni işçi alacak. Bu kapsamda yeni paketle 500 bin kişinin üzerinde işsize iş kapısının açılması amaçlanıyor.

KÖYLERE PARK YAPACAK

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’nın koordinatörlüğünde Hazine ve Maliye’nin de katkıları ile sürdürülen yeni istihdam paketinde, geçtiğimiz yıl uygulamaya konulan istihdam paketindeki, düzenlemelerin 2010 yılı içinde de devam etmesi öngörülüyor. Geçtiğimiz yıl açıklanan istihdam paketinde Türkiye genelinde 120 bin işsize, okulların bakımı, köylerin çevre düzenlemelerinde istihdam edilmesi öngörülmüştü. Yeni istihdam paketinde, bu uygulamanın genişletilmesi planlanıyor. Bu kapsamda, yine 120 binin
üzerinde bir işsizin istihdam edilmesi amaçlanıyor. Bu yıl işe alınacak işsizler ise okulların bakımının yanı sıra, köylerde tuvalet inşa edilmesi, parkların oluşturulması gibi projelerde görev alacaklar. Söz konusu kişilere, asgari ücret ödenecek. İşçiler belirli süre için alınacak. Ayrıca, meslek kurslarına bu yıl da devam edilecek. Meslek kurslarına devam eden işsizlere, devlet harçlık verecek. Söz konusu paket üzerindeki çalışmalar devam ettiği için tam olarak ne kadar işsizin istihdam edileceği henüz kesinleşmedi.

Büyümeden gelen kaynak işsizlere aktarılacak

İstihdam paketinin kaynağı ise, bütçe gelirlerinde sağlanan iyileşmelerden karşılanacak. Maliye ve Hazine bürokratlarının hesabına göre, 2010 yılında büyüme rakamı yüzde 3.5 hedefin üzerinde gerçekleşecek. Bu da bütçe gelirlerinin hedefin üzerine çıkmasını sağlayacak. Dolayısıyla, bütçe hedeflerinin üzerinde gerçekleşecek tahsilatlar, istihdamın arttırılmasında kullanılacak. Böylece, istihdam paketi mali disipline de zarar vermemiş olacak.


Bu ilan isbasvurusu.org sitesinden yayınlanmıştır.

4 yorum:

  1. BENİMANLAMADIĞIMŞİMDİNERDEN BAŞVURU YAPACAĞIZ ONUN DETAYINI İLETMİŞ OLSAYDINIZ DAHA MAKUL OLURDUSANIRIM

    YanıtlaSil
  2. nasıl basvuru yapacagız ?

    YanıtlaSil
  3. selam ben şanlıurfadan 1986 doğumlu olup askerlik görevini yapmış biriyim evli ve bir (1) çocuk babasıyım özel gövenlik sertifikam ve kimlik kartım bilgisayar ve kalorifer ateşçiliği için sertifikam var ayrıca hertürlü işleride yaparım bu konuda yardımcı olursanız sevinirim ilginize tşk ederim.

    YanıtlaSil
  4. nasıl bir haber bu yaaa. hani yönlendirme nerede?

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı ve Düşüncelerinizi bizimle paylaşın.