Usta öğreticiler artık kadro istiyor

Hükümetin 22 Temmuz Seçimleri öncesi seçim yatırımı olarak geçici işçilere kadro vermesine karşılık geçici sözleşmeli çalışan 12 bin usta öğreticiye kadro vermemesi, usta öğreticileri isyan ettirdi.

Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde geçici sözleşmeli olarak çalışan 12 bin usta öğreticiye bu güne kadar kadro verilmemesi usta öğreticileri perişan etti. Seslerini kimseye duyuramamaktan şikayet eden ve aileleri ile birlikte sayıları yaklaşık 50 bini bulan usta öğreticiler ülkemizin en zor koşullarına sahip yerlerinde büyük bir özveriyle görev yapıyorlar. Ancak bütün fedakarlıklara rağmen usta öğreticilerin kanunu kapsamında istihdam edilmeleri, sözleşme süresinin bazen 6 aya kadar kısalması, bu şekilde çalıştıkları takdire emekli olmalarının mümkün olmaması, ücretlerinin düşük olması gibi sorunları bulunuyor.

MHP Kahramanmaraş Milletvekili Mehmet Akif PAKSOY, usta öğreticilerin sorunlarını meclis gündemine taşıdı. Hükümetin seçim yatırımı olarak geçici işçilere 22 Temmuz seçimleri öncesi kadro verirken, usta öğreticileri mağdur etmesinin anlaşılır bir tutum olmadığını Milli Eğitim Bakanının bu soruna bir çözüm bulması gerektiğini belirtti. PAKSOY yaptığı açıklamada, sözleşmeli personel uygulamasının kamuda yeterince yara açtığını bu yaranın kapanmak yerine daha da derinleştiğini söyledi.

MHP Milletvekili PAKSOY, usta öğreticilerin sorunlarının her platformda takipçisi olmaya devam edeceklerini belirterek, “MHP önce ülkem diyen bir partidir. Bizim için bu ülkenin insanlarının hakları, hukukları birinci önceliktir. Ancak garip gurebe edebiyatı yapan, yer yer kendilerince bize milliyetçilik dersi vermeye kalkan AKP hükümetine hatırlatmak isterim ki biz bu ülkenin, vatandaşların hayrına her girişime destek vermeye hazırız. Dün başörtü sorununda verdiğimiz gibi, bugün de sözleşmeli personelin, usta öğreticilerin sorunlarının çözümü için hükümete istedikleri her türlü desteği vereceğiz. Samimi iseler bu soruna kulak tıkamayı bıraksınlar” dedi.

11 yorum:

  1. harika ya çok şükür bizide duyan oldu bende bir usta öğreticiyim 11 yıl emek verdim şuan boşum malesef zor durumdayız nolur bizide duyun

    YanıtlaSil
  2. 6 yıldır usta öğreticilik yapıyoru. Bu konular her yıl dile geliyor ama sonra nedense unutulup gidiyoruz..

    YanıtlaSil
  3. Nihayet birileri sesimizi duyuyor artık arkadaşlar bende 4 yıllık üniversite mezunuyum 5 yıldır atanamıyorum ARTIK AYNI ÇABAYA DAHA AZ MAAŞ VE DAHA AZ SİGORTAYA HAYIR !!!!! BU İŞİ SEÇİMDEN ÖNCE HALLETTİLER HALLETTİLER YOKSA YİNE BAŞKA BAHARA KALACAGIZ :(((

    YanıtlaSil
  4. keşke bu sorunu ortadan kaldırabilseniz.tek umudumuz seçim öncesi yatırım.aynı emeği hatta sözleşmeli olduğumuzdan daha fazlasını yapıyoruz.ama hiçbir değeri yok.bizde kadro istiyoruz.ve daha geniş iş imkanı bi dönem çalışım bi dönem acaba yeniden alıcaklarmı diye beklemek istemiyorum.MEVSİMLİK İŞÇİLERDEN FARKIMIZ KALMADI

    YanıtlaSil
  5. yalvartmakmı istiyosunuz bizi verin şu kadrolarımızı sadece bizmiyiz şu türkiyede size yük

    YanıtlaSil
  6. 1992 den berı halk eğitimde usta öğreticim iş olursa verirler olmazsa boşuz amefarkımız yok sizlik maasından bile yaralanamıyoruz kimse bizi dinlemyor"

    YanıtlaSil
  7. merhaba ben silahlı güvenlik görevlisiyimprojede bende yer almak istiyorum tesekkür ederim

    YanıtlaSil
  8. merhaba ben nazlı güvenlik görevlisiyim yapılan prejede yer almak istiyorum teşekkür ederim ozlemnur_2006@hotmail.com

    YanıtlaSil
  9. kadro istiyoruz çünki sözleşmeli olarak çalıştığımız için her haksızlığa göz yummak zorunda kalıyoruz çünkiiii bu devirde iş bulmak çok zor!!!

    YanıtlaSil
  10. bende üniv mezunuyum ve 16 yıldır halk eğitim merkezlerine bağlı usta oğretici olarak çalışıyorum katro almak bizimde hakkımız . kadromu istiyorum....

    YanıtlaSil
  11. kimsenin bizim derdimizle ilgilendiği yok dört yıl boyunca usta öğretici olarak çalıştım ve şu an boşum... rehabilitasyon merkezleri bile artık bize ihtiyaç duymuyor hükümetin bu soruna el atması gerekiyor...

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı ve Düşüncelerinizi bizimle paylaşın.